Тернопіль - 2016
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
вул. Протасевича, 6а, м. Тернопіль, Тернопільська область, 46013, тел. (80352) 24-00-35.
1.7. Навчальний заклад в своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", нормативно-правовими актами України, постановами Верховної Ради України, Указами Президента України, розпорядженнями Кабінету Міністрів України, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 р. № 778, та власним Статутом.
Статут затверджується управлінням освіти і науки Тернопільської міської ради та реєструється місцевим органом виконавчої влади.
Зміни до Статуту розробляються навчальним закладом та його засновником на основі Положення про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року № 778 та положення про відповідний тип загальноосвітнього навчального закладу, затверджуються управлінням освіти і науки Тернопільської міської ради та реєструються відповідно до чинного законодавства.
1.10. У навчальному закладі визначена українська мова навчання, запроваджено поглиблене вивчення іноземних мов. Перша основна – німецька мова, друга – англійська мова.
1.11 .Навчальний заклад має право:
1.12. У навчальному закладі створюються і функціонують:
1.13. Медичне обслуговування учнів та відповідні умови для його організації забезпечуються засновником і здійснюються Тернопільською міською дитячою комунальною лікарнею.
1.14. Взаємовідносини навчального закладу з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.
1.15. Зарахування учнів до навчального закладу здійснюється на конкурсній основі в порядку, визначеному Міністерством освіти і науки України.
Зарахування учнів здійснюється, як правило, до початку навчального року за наказом директора.
Для зарахування учня до навчального закладу батьки або особи, що їх замінюють, подають заяву, копію свідоцтва про народження дитини, медичну довідку, встановленого зразка, особову справу (крім дітей, які поступають до першого класу), до навчального закладу ІІІ ступеня – документ про відповідний рівень освіти.
До першого класу зараховуються як правило діти з 6-и років.
Іноземні громадяни та особи без громадянства зараховуються до закладів відповідно до законодавства та міжнародних договорів.
У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого навчального закладу. Переведення учнів до іншого навчального закладу здійснюється відповідно до порядку, визначеного Міністерством освіти і науки України.
1.16. Переведення учнів закладу до наступного класу здійснюється у порядку, встановленому міністерством освіти і науки України.
У разі вибуття учня з населеного пункту батьки або особи, що їх замінюють, подають до закладу заяву із причиною вибуття та підтверджуючий документ.
У разі переходу учня до іншого навального закладу для здобуття загальної середньої освіти у межах населеного пункту батьки або особи, які їх замінюють, подають до навчального закладу заяву із зазначенням причини переходу та довідку, що підтверджує факт зарахування дитини до іншого навчального закладу.
1.17. Учні, які мають за підсумками річного оцінювання початковий рівень досягнень у навчанні хоча б з одного профільного предмета, за рішенням педагогічної ради та відповідно до наказу директора можуть відраховуватися із закладу.
За рішенням педагогічної ради, погодженим із управлінням освіти і науки Тернопільської міської ради, як виключний спосіб педагогічного впливу за неодноразові порушення Статуту допускається відрахування учнів із закладу та переведення їх до іншого навчального закладу за місцем проживання.
1.18. Про можливе відрахування батьки учня (особи, які їх замінюють) повинні бути проінформовані не пізніше, ніж за один місяць у письмовій формі. У двотижневий строк до можливого відрахування письмово повідомляється орган управління освітою за місцем проживання учня. За сприяння управління освіти і науки Тернопільської міської ради такі учні переводяться до іншого навчального закладу.
Батьки або особи, які їх замінюють, мають право оскаржити рішення педагогічної ради закладу щодо відрахування дитини до управління освіти і науки Тернопільської міської ради.
Рішення про відрахування із закладу дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, приймається лише за згодою опікунської ради. За сприяння управління освіти і науки Тернопільської міської ради такі учні переводяться до іншого навчального закладу.
1.19.У закладі для учнів за бажанням їхніх батьків або осіб, які їх замінюють, за наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу створюються групи продовженого дня.
Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей із них здійснюється наказом директора закладу на підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють).
Режим роботи групи продовженого дня визначається наказом директора.
2.1. Навчальний заклад планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного і річного планів.
В планах роботи відображаються найголовніші питання роботи навчального закладу, визначаються перспективи його розвитку.
План роботи затверджуються радою навчального закладу.
2.2. Основним документом, що регулює навчально-виховний процес, є робочий план, що складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини.
Індивідуалізація і диференціація навчання у закладі забезпечуються шляхом реалізації ін варіативної та варіативної частини.
Робочий навчальний план навчального закладу погоджується радою навчального закладу і затверджується управлінням освіти і науки Тернопільської міської ради.
У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклад уроків, режим роботи та структура навчального року.
Експериментальні та індивідуальні навчальні плани закладу погоджуються з Міністерством освіти і науки України за поданням управління освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації.
організовуються відповідно до положень про індивідуальне навчання та екстернат у системі загальної середньої освіти, затверджених Міністерством освіти і науки України.
Залучення учнів до видів діяльності, не передбачених навчальною програмою та робочим навчальним планом закладу, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.
2.11. За погодженням з управлінням освіти і науки Тернопільської міської ради щорічно радою навчального закладу затверджується графік канікул, тривалість яких протягом навчального року становить не менше 30 календарних днів.
2.12. Тривалість уроків у навчальному закладі становить: у перших класах – 35 хвилин, у других-четвертих класах - 40 хвилин, у п'ятих-дванадцятих - 45 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з управлінням освіти і науки Тернопільської міської ради та міською санітарно-епідеміологічною службою.
2.13. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується радою навчального закладу і затверджується директором.
Тижневий режим роботи навчального закладу фіксується у розкладі навчальних занять. Для учнів 5-9-х класів допускається проведення підряд двох уроків під час лабораторних і контрольних робіт, написання творів, а також уроків трудового навчання. У 10-11-х (12-х) класах допускається проведення підряд двох уроків з одного предмета інваріантної та варіативної частини навчального плану і профільних дисциплін (предметів).
Крім різних форм обов'язкових навчальних занять, у навчальному закладі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдаровань.
2.14. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмета визначається вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей учнів.
Домашні завдання учням 1-х класів не задаються.
2.15. У навчальному закладі оцінювання навчальних досягнень здійснюється відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів визначених Міністерством освіти і науки України. Облік навчальних досягнень учнів протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються Міністерством освіти і науки України. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.
У першому класі дається словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів. За рішенням педагогічної ради навчального закладу може надаватися словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів другого класу.
2.16. Заклад може використовувати інші системи оцінювання навчальних досягнень учнів за погодженням з управлінням освіти і науки Тернопільської міської ради. При цьому оцінки з навчальних предметів за семестри, рік, результати державної підсумкової атестації переводяться у бали відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів.
2.17. Навчання у випускних (4-х, 9-х і 11-х (12-х) класах закладу завершується державною підсумковою атестацією. Зміст, форма і порядок державної підсумкової атестації визначаються Міністерством освіти і науки України.
В окремих випадках учні за станом здоров’я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється Міністерством освіти і науки України та МОЗ.
2.18. Учні початкової школи, які протягом одного року навчання не засвоїли програмний матеріал, за поданням педагогічної ради та згодою батьків (осіб, які їх замінюють) направляються для обстеження фахівцями відповідної психолого-медико-педагогічної консультації. За висновками зазначеної консультації такі учні можуть продовжувати навчання в спеціальних школах (школах-інтернатах) або навчатися за індивідуальними навчальними планами і програмами за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).
Учні початкової школи, які через поважні причини (хвороба, інші обставини) за результатами річного оцінювання не засвоїли скориговану до індивідуальних здібностей навчальну програму, можуть бути, як виняток, залишені для повторного навчання у тому самому класі за рішенням педагогічної ради та за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).
2.19. За результатами навчання учням (випускникам) видається відповідний документ (табель, свідоцтво про базову загальну середню освіту, атестат про повну загальну середню освіту).
Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається Міністерством освіти і науки України. Зразки документів про базову та повну загальну середню освіту затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Випускникам 9-х, 11-х (12-х) класів, які не атестовані хоча б з одного предмета, видається табель успішності. Учні, які не отримали документи про освіту, можуть продовжити навчання екстерном.
Свідоцтва про базову загальну середню освіту, атестати про повну загальну середню освіту та відповідні додатки до них реєструються у книгах обліку та видачі зазначених документів.
Контроль за дотриманням порядку видачі випускникам свідоцтв, атестатів, золотих і срібних медалей, похвальних грамот та листів здійснюється Міністерством освіти і науки України, іншими органами виконавчої влади, управлінням освіти і науки Тернопільської міської ради.
2.20. У 5-8 класах проводити підсумкові контрольні роботи з визначених предметів. Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до відома учнів класним керівником (головою атестаційної комісії).
2.21. Учням, які закінчили певний ступінь навчального закладу, видається відповідний документ про освіту:
по закінченні початкової школи - табель успішності;
по закінченні основної школи - свідоцтва про базову загальну середню освіту;
по закінченні навчального закладу - атестат про повну загальну середню освіту.
За успіхи у навчанні для учнів встановлюються такі форми морального і матеріального заохочення: подяка, Похвальний лист, грошова премія, Похвальна грамота (грамоти, подяки, подарунки, грошові премії в межах коштів, передбачених на ці цілі).
За відмінні успіхи в навчанні учні 2-8-х, 10-х (11-х) класів можуть нагороджуватися похвальним листом "За високі досягнення у навчанні", а випускники закладів III ступеня - похвальною грамотою "За особливі досягнення у вивченні окремих предметів", медалями - золотою "За високі досягнення у навчанні" або срібною "За досягнення у навчанні". За відмінні успіхи в навчанні випускникам закладу II ступеня видається свідоцтво про базову загальну середню освіту з відзнакою. Порядок нагородження учнів за відмінні успіхи у навчанні встановлюється Міністерством освіти і науки України.
ІІІ. ВИХОВНИЙ ПРОЦЕС У ЗАКЛАДІ
3.1. Виховання учнів школі здійснюється під час проведення уроків, в процесі позаурочної та позашкільної роботи.
3.2. Цілі виховного процесу в закладах визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України,інших нормативно-правових актах.
3.3. У закладі забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.
Залучення учнів закладу до вступу в будь-які об’єднання громадян, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації і воєнізовані формування, а також до діяльності в зазначених організаціях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.
3.4. Дисципліна в закладах дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників навчально-виховного процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та даного Статуту.
Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів забороняється.
4.1.Учасниками навчально-виховного процесу в навчальному закладі є: учні; педагогічні працівники; психологи, бібліотекарі; інші спеціалісти; батьки або особи, які їх замінюють.
4.2. Статус, права та обов’язки учасників навчально- виховного процесу, їх права та обов’язки визначаються Законами України “Про освіту”, ”Про загальну середню освіту”, іншими актами законодавства, Положенням, цим Статутом, правилами внутрішнього розпорядку закладу.
4.3. Учень – особа, яка навчається і виховується в закладі.
4.4. Учні закладу мають гарантоване державою право на:
4.5. Учні закладу зобов'язані:
4.6. Учні закладу залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до статуту і правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.
4.7. За невиконання учасниками навчально-виховного процесу своїх обов’язків, порушення статуту, правил внутрішнього розпорядку на них можуть накладатися стягнення відповідно до чинного законодавства.
4.8. Педагогічним працівником навчального закладу можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я якої дозволяє виконувати професійні обов'язки.
4.9. До педагогічної діяльності у закладі не допускаються особи, яким вона заборонена за медичним показанням, за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється чинним законодавством.
4.10. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників закладу, інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України “Про загальну середню освіту” та іншими законодавчими актами.
Призначення на посаду педагогічних працівників закладу може здійснюватися на конкурсній основі. Порядок проведення конкурсу розробляється закладом та затверджується управлінням освіти і науки Тернопільської міської ради.
Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається відповідно до чинного законодавства керівником закладу і затверджується управлінням освіти і науки Тернопільської міської ради.
Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.
Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю.
4.11. Керівник закладу призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками, права та обов’язки яких визначаються нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України, правилами внутрішнього розпорядку, цим Статутом.
4.12. Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов'язків не допускається, за винятком випадків, передбачених законодавством України.
Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених робочим навчальним планом, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність навчального закладу, здійснюється лише за їх згодою.
4.13. Педагогічні працівники закладу підлягають атестації відповідно до порядку, встановленого Міністерством освіти і науки України.
За результатами атестації педагогічних працівників визначається їх відповідність займаній посаді, присвоюється кваліфікаційна категорія (спеціаліст, спеціаліст другої, першої, вищої категорії) та може бути присвоєне звання «Старший вчитель», «Учитель (вихователь) - методист», «педагог-організатор-методист».
4.14. Педагогічні працівники мають право на:
4.15. Педагогічні працівники зобов'язані:
Права і обов’язки інших працівників та допоміжного персоналу регулюються трудовим законодавством, цим Статутом та правилами внутрішнього розпорядку закладу.
4.18. Батьки та особи, які їх замінюють є відповідальними за здобуття
дітьми повної загальної середньої освіти і зобов'язані:
У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов’язків, передбачених чинним законодавством, заклад може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, утому числі позбавлення їх батьківських прав
5.1. Керівництво навчальним закладом здійснює його директор.
Директором може бути тільки громадянин України, який має повну вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш як 3 роки, успішно пройшов атестацію керівних кадрів навчальних закладів у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.
5.2. Керівник закладу та його заступники призначаються і звільняються з посади начальником управління освіти і науки Тернопільської міської ради. Призначення та звільнення заступників директора здійснюється за поданням директора з дотриманням чинного законодавства.
5.3. Керівник закладу:
5.4. Вищим органом громадського самоврядування закладу є загальні збори колективу, що скликаються не менше одного разу на рік.
Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:
Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів.
Термін їх повноважень становить 3 роки.
Загальні збори правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.
Право скликати збори мають голова ради навчального закладу, учасники зборів, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор навчального закладу, засновник.
5.5. Загальні збори:
- про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників;
- про введення курсів, предметів варіативної частини навчального плану (за наявності розбіжностей у цьому питанні між дирекцією навчального закладу, управлінням освіти і науки Тернопільської міської ради, радою навчального закладу).
5.6. У період між загальними зборами діє рада навчального закладу.
5.7. Метою діяльності ради є:
5.8. Основними завданнями ради є:
5.9. До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів ІІ-Ш ступенів навчання, батьків і громадськості. Представництво в раді й загальна її чисельність визначаються загальними зборами навчального закладу.
Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається виключно загальними зборами.
На чергових виборах склад ради оновлюється не менше ніж на третину.
5.10. Рада навчального закладу діє на засадах:
Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами.
Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів на навчальний рік.
Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора закладу, засновника, а також членами ради.
Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів.
У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради.
Рішення ради, що не суперечить чинному законодавству України та цього Статуту, доводяться в 7-й денний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків, або осіб, які їх замінюють, та громадськості.
У разі незгоди адміністрації навчального закладу з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, що розглядає спірне питання.
До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету навчального закладу.
5.11. Очолює раду навчального закладу голова, який обирається із складу ради. Голова ради може бути членом педагогічної ради.
Головою ради не можуть бути директор та його заступники.
Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначаються радою.
Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності навчального закладу, пов'язаної з організацією навчально-виховного процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів, фінансово-господарської діяльності.
5.12. Рада навчального закладу:
5.15. Основними завданнями піклувальної ради є:
5.16. Піклувальна рада формується у складі 11 осіб з представників органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, навчальних закладів, окремих громадян, у тому числі іноземних.
Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах навчального закладу шляхом голосування простою більшістю голосів.
5.17. Члени піклувальної ради працюють на громадських засадах.
Не допускається втручання членів піклувальної ради в навчально-виховний процес (відвідування уроків тощо) без згоди директора закладу.
У випадках, коли хтось із членів піклувальної ради вибуває, на загальних зборах на його місце обирається інша особа.
5.18. Піклувальна рада діє на засадах :
Робота піклувальної ради планується довільно. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але, як правило, не менше ніж чотири рази на рік. Позачергові засідання можуть проводитись також на вимогу третини і більше її членів.
Засідання піклувальної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її членів.
Рішення піклувальної ради приймається простою більшістю голосів.
Піклувальна рада інформує про свою діяльність у доступній формі на зборах, у засобах масової інформації, через спеціальні стенди тощо.
Рішення піклувальної ради в 7-денний термін доводяться до відома колективу навчального закладу, батьків, громадськості. їх виконання організовується членами піклувальної ради.
5.19. Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради.
З числа членів піклувальної ради також обираються заступник та секретар.
5.20. Голова піклувальної ради:
Голова піклувальної ради має право делегувати свої повноваження членам піклувальної ради.
5.21. Піклувальна рада має право:
5.22. У навчальному закладі створюється постійно діючий дорадчий колегіальний орган - педагогічна рада.
Головою педагогічної ради є директор навчального закладу.
5.23. Педагогічна рада розглядає питання:
5.24. Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб навчального закладу. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути меншою чотирьох разів на рік.
Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання навчально - виховного процесу.
5.25 У навчальному закладі можуть створюватись учнівські та вчительські громадські організації, що діють відповідно до чинного законодавства України.
VІ. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА
ТА ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
6.2. Власником майна навчального закладу є Тернопільська міська рада. Майно навчального закладу знаходиться у повному господарському віданні або оперативному управлінні навчального закладу відповідно до чинного законодавства, рішення про заснування і цього Статуту навчального закладу та укладених ним угод.
6.3. Навчальний заклад відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.
Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна навчального закладу проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані навчальному закладу внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.
6.4. Фінансово-господарська діяльність закладу проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, Законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту" та інших нормативно-правових актів.
6.5. Джерелами формування кошторису навчального закладу є:
6.6. У навчальному закладі створюється фонд загального обов'язкового навчання, який формується з урахуванням матеріально-побутових потреб учнів за рахунок коштів бюджету в розмірі не менше трьох відсотків витрат на його поточне утримання, а також за рахунок коштів, залучених з інших джерел.
Кошти фонду загального обов'язкового навчання зберігаються на рахунку навчального закладу в установі банку і витрачаються відповідно до кошторису, що затверджується директором навчального закладу.
Облік і використання коштів фонду загального обов'язкового навчання здійснюється навчальним закладом згідно з наказом директора, що видається на підставі рішення ради навчального закладу, відповідно до порядку, передбаченого чинним законодавством.
Контроль за правильним використанням коштів фонду загального обов'язкового навчання здійснюють органи місцевого самоврядування та управління освіти і науки Тернопільської міської ради.
VIII. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
8.1. Державний контроль за діяльністю навчального закладу здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти.
8.2.Державний контроль здійснюють Міністерство освіти і науки України, Державна інспекція навчальних закладів, засновник та управління освіти і науки Тернопільської міської ради.
Атестованому закладу підтверджується право видачі документів про освіту державного зразка.
8.4. Позачергова атестація проводиться, як виняток, лише за рішенням Міністерства освіти і науки України за поданням органу громадського самоврядування закладу або управління освіти і науки Тернопільської міської ради.
8.5. Заклад, результати діяльності якого або умови організації навчально-виховного процесу не відповідають установленим державним стандартам, вважається не атестованим. В такому випадку приймається рішення про проведення повторної атестації через один-два роки або зміни типу, реорганізації чи ліквідації відповідно до чинного законодавства
ІХ. РЕОРГАНІЗАЦІЯ ТА ЛІКВІДАЦІЯ ЗАКЛАДУ
9.1. Припинення діяльності закладу здійснюється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) або ліквідації відповідно до чинного законодавства України. При реорганізації відбувається перехід всієї сукупності прав та обов’язків закладу до його правонаступника.
9.2. Реорганізація закладу здійснюється за рішенням Засновника відповідно до чинного законодавства.
9.3. Ліквідація закладу здійснюється:
- за рішенням Засновника;
- за рішенням суду.
9.4. Орган, який прийняв рішення про ліквідацію закладу встановлює її термін.
9.5. Ліквідація закладу здійснюється ліквідаційною комісією, призначеною органом, який прийняв рішення про ліквідацію.
9.6. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять усі повноваження з управління справами закладу.
9.7. Ліквідація є завершеною, а заклад вважається таким, що припинив свою діяльність, з дати внесення до Єдиного державного реєстру та фізичних осіб-підприємців запису про державну реєстрацію про припинення закладу.
9.8. Ліквідаційна комісія несе відповідальність за шкоду, заподіяну Засновнику, а також третім особам, при порушенні законодавства під час ліквідації.
9.9.При ліквідації та реорганізації закладу звільненим працівникам гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до чинного законодавства.
9.10. У разі ліквідації закладу його активи повинні бути передані одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховані до доходу бюджету в разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення).
Начальник управління освіти і науки
Тернопільської міської ради О.П.Похиляк
Тернопіль - 2016
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
вул. Протасевича, 6а, м. Тернопіль, Тернопільська область, 46013, тел. (80352) 24-00-35.
1.7. Навчальний заклад в своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", нормативно-правовими актами України, постановами Верховної Ради України, Указами Президента України, розпорядженнями Кабінету Міністрів України, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 р. № 778, та власним Статутом.
Статут затверджується управлінням освіти і науки Тернопільської міської ради та реєструється місцевим органом виконавчої влади.
Зміни до Статуту розробляються навчальним закладом та його засновником на основі Положення про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року № 778 та положення про відповідний тип загальноосвітнього навчального закладу, затверджуються управлінням освіти і науки Тернопільської міської ради та реєструються відповідно до чинного законодавства.
1.10. У навчальному закладі визначена українська мова навчання, запроваджено поглиблене вивчення іноземних мов. Перша основна – німецька мова, друга – англійська мова.
1.11 .Навчальний заклад має право:
1.12. У навчальному закладі створюються і функціонують:
1.13. Медичне обслуговування учнів та відповідні умови для його організації забезпечуються засновником і здійснюються Тернопільською міською дитячою комунальною лікарнею.
1.14. Взаємовідносини навчального закладу з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.
1.15. Зарахування учнів до навчального закладу здійснюється на конкурсній основі в порядку, визначеному Міністерством освіти і науки України.
Зарахування учнів здійснюється, як правило, до початку навчального року за наказом директора.
Для зарахування учня до навчального закладу батьки або особи, що їх замінюють, подають заяву, копію свідоцтва про народження дитини, медичну довідку, встановленого зразка, особову справу (крім дітей, які поступають до першого класу), до навчального закладу ІІІ ступеня – документ про відповідний рівень освіти.
До першого класу зараховуються як правило діти з 6-и років.
Іноземні громадяни та особи без громадянства зараховуються до закладів відповідно до законодавства та міжнародних договорів.
У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого навчального закладу. Переведення учнів до іншого навчального закладу здійснюється відповідно до порядку, визначеного Міністерством освіти і науки України.
1.16. Переведення учнів закладу до наступного класу здійснюється у порядку, встановленому міністерством освіти і науки України.
У разі вибуття учня з населеного пункту батьки або особи, що їх замінюють, подають до закладу заяву із причиною вибуття та підтверджуючий документ.
У разі переходу учня до іншого навального закладу для здобуття загальної середньої освіти у межах населеного пункту батьки або особи, які їх замінюють, подають до навчального закладу заяву із зазначенням причини переходу та довідку, що підтверджує факт зарахування дитини до іншого навчального закладу.
1.17. Учні, які мають за підсумками річного оцінювання початковий рівень досягнень у навчанні хоча б з одного профільного предмета, за рішенням педагогічної ради та відповідно до наказу директора можуть відраховуватися із закладу.
За рішенням педагогічної ради, погодженим із управлінням освіти і науки Тернопільської міської ради, як виключний спосіб педагогічного впливу за неодноразові порушення Статуту допускається відрахування учнів із закладу та переведення їх до іншого навчального закладу за місцем проживання.
1.18. Про можливе відрахування батьки учня (особи, які їх замінюють) повинні бути проінформовані не пізніше, ніж за один місяць у письмовій формі. У двотижневий строк до можливого відрахування письмово повідомляється орган управління освітою за місцем проживання учня. За сприяння управління освіти і науки Тернопільської міської ради такі учні переводяться до іншого навчального закладу.
Батьки або особи, які їх замінюють, мають право оскаржити рішення педагогічної ради закладу щодо відрахування дитини до управління освіти і науки Тернопільської міської ради.
Рішення про відрахування із закладу дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, приймається лише за згодою опікунської ради. За сприяння управління освіти і науки Тернопільської міської ради такі учні переводяться до іншого навчального закладу.
1.19.У закладі для учнів за бажанням їхніх батьків або осіб, які їх замінюють, за наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу створюються групи продовженого дня.
Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей із них здійснюється наказом директора закладу на підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють).
Режим роботи групи продовженого дня визначається наказом директора.
2.1. Навчальний заклад планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного і річного планів.
В планах роботи відображаються найголовніші питання роботи навчального закладу, визначаються перспективи його розвитку.
План роботи затверджуються радою навчального закладу.
2.2. Основним документом, що регулює навчально-виховний процес, є робочий план, що складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини.
Індивідуалізація і диференціація навчання у закладі забезпечуються шляхом реалізації ін варіативної та варіативної частини.
Робочий навчальний план навчального закладу погоджується радою навчального закладу і затверджується управлінням освіти і науки Тернопільської міської ради.
У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклад уроків, режим роботи та структура навчального року.
Експериментальні та індивідуальні навчальні плани закладу погоджуються з Міністерством освіти і науки України за поданням управління освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації.
організовуються відповідно до положень про індивідуальне навчання та екстернат у системі загальної середньої освіти, затверджених Міністерством освіти і науки України.
Залучення учнів до видів діяльності, не передбачених навчальною програмою та робочим навчальним планом закладу, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.
2.11. За погодженням з управлінням освіти і науки Тернопільської міської ради щорічно радою навчального закладу затверджується графік канікул, тривалість яких протягом навчального року становить не менше 30 календарних днів.
2.12. Тривалість уроків у навчальному закладі становить: у перших класах – 35 хвилин, у других-четвертих класах - 40 хвилин, у п'ятих-дванадцятих - 45 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з управлінням освіти і науки Тернопільської міської ради та міською санітарно-епідеміологічною службою.
2.13. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується радою навчального закладу і затверджується директором.
Тижневий режим роботи навчального закладу фіксується у розкладі навчальних занять. Для учнів 5-9-х класів допускається проведення підряд двох уроків під час лабораторних і контрольних робіт, написання творів, а також уроків трудового навчання. У 10-11-х (12-х) класах допускається проведення підряд двох уроків з одного предмета інваріантної та варіативної частини навчального плану і профільних дисциплін (предметів).
Крім різних форм обов'язкових навчальних занять, у навчальному закладі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдаровань.
2.14. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмета визначається вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей учнів.
Домашні завдання учням 1-х класів не задаються.
2.15. У навчальному закладі оцінювання навчальних досягнень здійснюється відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів визначених Міністерством освіти і науки України. Облік навчальних досягнень учнів протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються Міністерством освіти і науки України. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.
У першому класі дається словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів. За рішенням педагогічної ради навчального закладу може надаватися словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів другого класу.
2.16. Заклад може використовувати інші системи оцінювання навчальних досягнень учнів за погодженням з управлінням освіти і науки Тернопільської міської ради. При цьому оцінки з навчальних предметів за семестри, рік, результати державної підсумкової атестації переводяться у бали відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів.
2.17. Навчання у випускних (4-х, 9-х і 11-х (12-х) класах закладу завершується державною підсумковою атестацією. Зміст, форма і порядок державної підсумкової атестації визначаються Міністерством освіти і науки України.
В окремих випадках учні за станом здоров’я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється Міністерством освіти і науки України та МОЗ.
2.18. Учні початкової школи, які протягом одного року навчання не засвоїли програмний матеріал, за поданням педагогічної ради та згодою батьків (осіб, які їх замінюють) направляються для обстеження фахівцями відповідної психолого-медико-педагогічної консультації. За висновками зазначеної консультації такі учні можуть продовжувати навчання в спеціальних школах (школах-інтернатах) або навчатися за індивідуальними навчальними планами і програмами за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).
Учні початкової школи, які через поважні причини (хвороба, інші обставини) за результатами річного оцінювання не засвоїли скориговану до індивідуальних здібностей навчальну програму, можуть бути, як виняток, залишені для повторного навчання у тому самому класі за рішенням педагогічної ради та за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).
2.19. За результатами навчання учням (випускникам) видається відповідний документ (табель, свідоцтво про базову загальну середню освіту, атестат про повну загальну середню освіту).
Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається Міністерством освіти і науки України. Зразки документів про базову та повну загальну середню освіту затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Випускникам 9-х, 11-х (12-х) класів, які не атестовані хоча б з одного предмета, видається табель успішності. Учні, які не отримали документи про освіту, можуть продовжити навчання екстерном.
Свідоцтва про базову загальну середню освіту, атестати про повну загальну середню освіту та відповідні додатки до них реєструються у книгах обліку та видачі зазначених документів.
Контроль за дотриманням порядку видачі випускникам свідоцтв, атестатів, золотих і срібних медалей, похвальних грамот та листів здійснюється Міністерством освіти і науки України, іншими органами виконавчої влади, управлінням освіти і науки Тернопільської міської ради.
2.20. У 5-8 класах проводити підсумкові контрольні роботи з визначених предметів. Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до відома учнів класним керівником (головою атестаційної комісії).
2.21. Учням, які закінчили певний ступінь навчального закладу, видається відповідний документ про освіту:
по закінченні початкової школи - табель успішності;
по закінченні основної школи - свідоцтва про базову загальну середню освіту;
по закінченні навчального закладу - атестат про повну загальну середню освіту.
За успіхи у навчанні для учнів встановлюються такі форми морального і матеріального заохочення: подяка, Похвальний лист, грошова премія, Похвальна грамота (грамоти, подяки, подарунки, грошові премії в межах коштів, передбачених на ці цілі).
За відмінні успіхи в навчанні учні 2-8-х, 10-х (11-х) класів можуть нагороджуватися похвальним листом "За високі досягнення у навчанні", а випускники закладів III ступеня - похвальною грамотою "За особливі досягнення у вивченні окремих предметів", медалями - золотою "За високі досягнення у навчанні" або срібною "За досягнення у навчанні". За відмінні успіхи в навчанні випускникам закладу II ступеня видається свідоцтво про базову загальну середню освіту з відзнакою. Порядок нагородження учнів за відмінні успіхи у навчанні встановлюється Міністерством освіти і науки України.
ІІІ. ВИХОВНИЙ ПРОЦЕС У ЗАКЛАДІ
3.1. Виховання учнів школі здійснюється під час проведення уроків, в процесі позаурочної та позашкільної роботи.
3.2. Цілі виховного процесу в закладах визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України,інших нормативно-правових актах.
3.3. У закладі забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.
Залучення учнів закладу до вступу в будь-які об’єднання громадян, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації і воєнізовані формування, а також до діяльності в зазначених організаціях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.
3.4. Дисципліна в закладах дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників навчально-виховного процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та даного Статуту.
Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів забороняється.
4.1.Учасниками навчально-виховного процесу в навчальному закладі є: учні; педагогічні працівники; психологи, бібліотекарі; інші спеціалісти; батьки або особи, які їх замінюють.
4.2. Статус, права та обов’язки учасників навчально- виховного процесу, їх права та обов’язки визначаються Законами України “Про освіту”, ”Про загальну середню освіту”, іншими актами законодавства, Положенням, цим Статутом, правилами внутрішнього розпорядку закладу.
4.3. Учень – особа, яка навчається і виховується в закладі.
4.4. Учні закладу мають гарантоване державою право на:
4.5. Учні закладу зобов'язані:
4.6. Учні закладу залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до статуту і правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.
4.7. За невиконання учасниками навчально-виховного процесу своїх обов’язків, порушення статуту, правил внутрішнього розпорядку на них можуть накладатися стягнення відповідно до чинного законодавства.
4.8. Педагогічним працівником навчального закладу можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я якої дозволяє виконувати професійні обов'язки.
4.9. До педагогічної діяльності у закладі не допускаються особи, яким вона заборонена за медичним показанням, за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється чинним законодавством.
4.10. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників закладу, інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України “Про загальну середню освіту” та іншими законодавчими актами.
Призначення на посаду педагогічних працівників закладу може здійснюватися на конкурсній основі. Порядок проведення конкурсу розробляється закладом та затверджується управлінням освіти і науки Тернопільської міської ради.
Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається відповідно до чинного законодавства керівником закладу і затверджується управлінням освіти і науки Тернопільської міської ради.
Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.
Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю.
4.11. Керівник закладу призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками, права та обов’язки яких визначаються нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України, правилами внутрішнього розпорядку, цим Статутом.
4.12. Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов'язків не допускається, за винятком випадків, передбачених законодавством України.
Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених робочим навчальним планом, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність навчального закладу, здійснюється лише за їх згодою.
4.13. Педагогічні працівники закладу підлягають атестації відповідно до порядку, встановленого Міністерством освіти і науки України.
За результатами атестації педагогічних працівників визначається їх відповідність займаній посаді, присвоюється кваліфікаційна категорія (спеціаліст, спеціаліст другої, першої, вищої категорії) та може бути присвоєне звання «Старший вчитель», «Учитель (вихователь) - методист», «педагог-організатор-методист».
4.14. Педагогічні працівники мають право на:
4.15. Педагогічні працівники зобов'язані:
Права і обов’язки інших працівників та допоміжного персоналу регулюються трудовим законодавством, цим Статутом та правилами внутрішнього розпорядку закладу.
4.18. Батьки та особи, які їх замінюють є відповідальними за здобуття
дітьми повної загальної середньої освіти і зобов'язані:
У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов’язків, передбачених чинним законодавством, заклад може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, утому числі позбавлення їх батьківських прав
5.1. Керівництво навчальним закладом здійснює його директор.
Директором може бути тільки громадянин України, який має повну вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш як 3 роки, успішно пройшов атестацію керівних кадрів навчальних закладів у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.
5.2. Керівник закладу та його заступники призначаються і звільняються з посади начальником управління освіти і науки Тернопільської міської ради. Призначення та звільнення заступників директора здійснюється за поданням директора з дотриманням чинного законодавства.
5.3. Керівник закладу:
5.4. Вищим органом громадського самоврядування закладу є загальні збори колективу, що скликаються не менше одного разу на рік.
Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:
Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів.
Термін їх повноважень становить 3 роки.
Загальні збори правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.
Право скликати збори мають голова ради навчального закладу, учасники зборів, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор навчального закладу, засновник.
5.5. Загальні збори:
- про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників;
- про введення курсів, предметів варіативної частини навчального плану (за наявності розбіжностей у цьому питанні між дирекцією навчального закладу, управлінням освіти і науки Тернопільської міської ради, радою навчального закладу).
5.6. У період між загальними зборами діє рада навчального закладу.
5.7. Метою діяльності ради є:
5.8. Основними завданнями ради є:
5.9. До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів ІІ-Ш ступенів навчання, батьків і громадськості. Представництво в раді й загальна її чисельність визначаються загальними зборами навчального закладу.
Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається виключно загальними зборами.
На чергових виборах склад ради оновлюється не менше ніж на третину.
5.10. Рада навчального закладу діє на засадах:
Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами.
Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів на навчальний рік.
Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора закладу, засновника, а також членами ради.
Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів.
У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради.
Рішення ради, що не суперечить чинному законодавству України та цього Статуту, доводяться в 7-й денний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків, або осіб, які їх замінюють, та громадськості.
У разі незгоди адміністрації навчального закладу з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, що розглядає спірне питання.
До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету навчального закладу.
5.11. Очолює раду навчального закладу голова, який обирається із складу ради. Голова ради може бути членом педагогічної ради.
Головою ради не можуть бути директор та його заступники.
Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначаються радою.
Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності навчального закладу, пов'язаної з організацією навчально-виховного процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів, фінансово-господарської діяльності.
5.12. Рада навчального закладу:
5.15. Основними завданнями піклувальної ради є:
5.16. Піклувальна рада формується у складі 11 осіб з представників органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, навчальних закладів, окремих громадян, у тому числі іноземних.
Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах навчального закладу шляхом голосування простою більшістю голосів.
5.17. Члени піклувальної ради працюють на громадських засадах.
Не допускається втручання членів піклувальної ради в навчально-виховний процес (відвідування уроків тощо) без згоди директора закладу.
У випадках, коли хтось із членів піклувальної ради вибуває, на загальних зборах на його місце обирається інша особа.
5.18. Піклувальна рада діє на засадах :
Робота піклувальної ради планується довільно. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але, як правило, не менше ніж чотири рази на рік. Позачергові засідання можуть проводитись також на вимогу третини і більше її членів.
Засідання піклувальної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її членів.
Рішення піклувальної ради приймається простою більшістю голосів.
Піклувальна рада інформує про свою діяльність у доступній формі на зборах, у засобах масової інформації, через спеціальні стенди тощо.
Рішення піклувальної ради в 7-денний термін доводяться до відома колективу навчального закладу, батьків, громадськості. їх виконання організовується членами піклувальної ради.
5.19. Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради.
З числа членів піклувальної ради також обираються заступник та секретар.
5.20. Голова піклувальної ради:
Голова піклувальної ради має право делегувати свої повноваження членам піклувальної ради.
5.21. Піклувальна рада має право:
5.22. У навчальному закладі створюється постійно діючий дорадчий колегіальний орган - педагогічна рада.
Головою педагогічної ради є директор навчального закладу.
5.23. Педагогічна рада розглядає питання:
5.24. Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб навчального закладу. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути меншою чотирьох разів на рік.
Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання навчально - виховного процесу.
5.25 У навчальному закладі можуть створюватись учнівські та вчительські громадські організації, що діють відповідно до чинного законодавства України.
VІ. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА
ТА ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
6.2. Власником майна навчального закладу є Тернопільська міська рада. Майно навчального закладу знаходиться у повному господарському віданні або оперативному управлінні навчального закладу відповідно до чинного законодавства, рішення про заснування і цього Статуту навчального закладу та укладених ним угод.
6.3. Навчальний заклад відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.
Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна навчального закладу проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані навчальному закладу внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.
6.4. Фінансово-господарська діяльність закладу проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, Законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту" та інших нормативно-правових актів.
6.5. Джерелами формування кошторису навчального закладу є:
6.6. У навчальному закладі створюється фонд загального обов'язкового навчання, який формується з урахуванням матеріально-побутових потреб учнів за рахунок коштів бюджету в розмірі не менше трьох відсотків витрат на його поточне утримання, а також за рахунок коштів, залучених з інших джерел.
Кошти фонду загального обов'язкового навчання зберігаються на рахунку навчального закладу в установі банку і витрачаються відповідно до кошторису, що затверджується директором навчального закладу.
Облік і використання коштів фонду загального обов'язкового навчання здійснюється навчальним закладом згідно з наказом директора, що видається на підставі рішення ради навчального закладу, відповідно до порядку, передбаченого чинним законодавством.
Контроль за правильним використанням коштів фонду загального обов'язкового навчання здійснюють органи місцевого самоврядування та управління освіти і науки Тернопільської міської ради.
VIII. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
8.1. Державний контроль за діяльністю навчального закладу здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти.
8.2.Державний контроль здійснюють Міністерство освіти і науки України, Державна інспекція навчальних закладів, засновник та управління освіти і науки Тернопільської міської ради.
Атестованому закладу підтверджується право видачі документів про освіту державного зразка.
8.4. Позачергова атестація проводиться, як виняток, лише за рішенням Міністерства освіти і науки України за поданням органу громадського самоврядування закладу або управління освіти і науки Тернопільської міської ради.
8.5. Заклад, результати діяльності якого або умови організації навчально-виховного процесу не відповідають установленим державним стандартам, вважається не атестованим. В такому випадку приймається рішення про проведення повторної атестації через один-два роки або зміни типу, реорганізації чи ліквідації відповідно до чинного законодавства
ІХ. РЕОРГАНІЗАЦІЯ ТА ЛІКВІДАЦІЯ ЗАКЛАДУ
9.1. Припинення діяльності закладу здійснюється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) або ліквідації відповідно до чинного законодавства України. При реорганізації відбувається перехід всієї сукупності прав та обов’язків закладу до його правонаступника.
9.2. Реорганізація закладу здійснюється за рішенням Засновника відповідно до чинного законодавства.
9.3. Ліквідація закладу здійснюється:
- за рішенням Засновника;
- за рішенням суду.
9.4. Орган, який прийняв рішення про ліквідацію закладу встановлює її термін.
9.5. Ліквідація закладу здійснюється ліквідаційною комісією, призначеною органом, який прийняв рішення про ліквідацію.
9.6. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять усі повноваження з управління справами закладу.
9.7. Ліквідація є завершеною, а заклад вважається таким, що припинив свою діяльність, з дати внесення до Єдиного державного реєстру та фізичних осіб-підприємців запису про державну реєстрацію про припинення закладу.
9.8. Ліквідаційна комісія несе відповідальність за шкоду, заподіяну Засновнику, а також третім особам, при порушенні законодавства під час ліквідації.
9.9.При ліквідації та реорганізації закладу звільненим працівникам гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до чинного законодавства.
9.10. У разі ліквідації закладу його активи повинні бути передані одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховані до доходу бюджету в разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення).
Начальник управління освіти і науки
Тернопільської міської ради